Mocănița din Apuseni, închisă în urmă cu 20 de ani

La 20 de ani de la desființarea Mocăniței, plângeri penale și acuzații reciproce între doi investitori care vor să exploateze porțiuni din calea ferată în scop turistic, scrie ziarulunirea.ro.

Calea ferată îngustă care traversează o parte din Munții Apuseni, în lungime de 94 km, între orașele Turda și Abrud, a luat ființă între anii 1910 – 1912. Mocănița s-a dat în funcțiune oficial la data de 20 iunie 1912 și a fost scoasă din uz în anul 1998. Motivul desfințării a fost faptul că circulația trenurilor de marfă și a celor de călători nu mai era rentabilă pentru CFR. În 2018, se împlinesc 20 de ani de la dispariția trenului care a ajutat semnificativ la dezvoltarea zonei Munților Apuseni.

Linia de cale ferată îngustă avea în trecut un număr de 21 de stații, din care 4 gări (Turda, Baia de Arieș, Cîmpeni, Abrud) și 17 halte: Turda-Transbordare, Mihai Viteazu, Cornești, Moldovenești, Buru, Ocolișel, Vidolm, Ocoliș, Poșaga, Sălciua, Brăzești, Sartăș, Hădărău, Lupșa, Mușca, Bistra și Roșia Montană.

Citește mai mult:
La 20 de ani de la desființarea Mocăniței, plângeri penale și acuzații reciproce între doi investitori care vor să exploateze porțiuni din calea ferată în scop turistic